05 Februarie 2004
contabilitateafirmei.ro
Procedura de implementare a programului pentru informarea si educarea comerciantilor
|
Obiectivul programului (Ordin 119/2003, Anexa, paragraf 1)
• Sprijinirea comerciantilor, persoane fizice sau juridice autorizate sa
desfasoare activitati de comercializare a produselor si serviciilor de piata
Modalitate de realizare a obiectivului (Ordin 119/2003, Anexa,
paragraf 1)
• Facilitarea accesului comerciantilor la cursuri de pregatire si specializare
profesionala prin acordarea de alocatii financiare nerambursabile finantate de
la bugetul de stat
Activitatile programului (Ordin 119/2003, Anexa, paragraf 2)
• Participarea la cursuri de formare/calificare profesionala in meseriile de
baza din comertul cu produse din sectorul alimentar si de alimentatie publica
• Participarea la cursuri privind notiuni fundamentale de igiena necesare in
activitatile de comercializare a produselor alimentare
• Participarea la cursuri de formare/calificare profesionala pentru dobandirea
de competente profesionale suplimentare si aprofundarea cunostintelor de
specialitate
Bugetul programului (Ordin 119/2003, Anexa, paragraf 3)
• 3.4117 mld lei de la bugetul de stat pentru acordarea de alocatii financiare
nerambursabile beneficiarilor eligibili pentru activitatile programului
• 0.2000 mld lei pentru implementarea, administrarea, monitorizarea si evaluarea
programului (cheltuieli de personal, materiale si servicii)
Institutia raspunzatoare de implementarea programului (Ordin
119/2003, Anexa, paragraf 4)
• Unitatea de implementare a programului (UIP) in cadrul Agentiei Nationale
pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC)
Beneficiari eligibili (Ordin 119/2003, Anexa, paragraf 5.1 si 6.1.a)
• Persoane fizice/asociatii familiale sau juridice autorizate sa desfasoare
activitati de comercializare a produselor si serviciilor de piata pentru
urmatoarele activitati:
1. vanzator de produse alimentare, vanzatori ambulanti si asimilati, vanzatori
la domiciliul clientului sau la comanda prin telefon, vanzatori in piete
2. macelar, carmangiu
3. ospatar, barman, barman-ospatar
4. bucatar
5. cofetar, patiser, cofetar-patiser
6. sef de unitate, sef de magazine, sef de unitate de alimentatie publica, sef
de sala, sef de piata agroalimentara, gestionar, bucatar specialist, cofetar-sef,
brutar, lucratori comerciali, cu atributii legate de primirea si distribuirea
marfurilor
Criterii de eligibilitate (Ordin 119/2003, Anexa, paragraf 5.2)
• comerciantii sunt organizati in baza legii 31/1990 sau legii 507/2002
• domeniul de activitate este comertul cu amanuntul si/sau ridicata sau
alimentatie publica
• comerciantii au capital social integral privat si un numar de maxim 49
angajati
• comerciantii si-au indeplinit obligatoole de plata a impozitelor si taxelor
catre bugetul de stat, a contributiilor pentru asigurari sociale de stat, a
contributiilor sociale de sanatate si a contributiilor pentru asigurarile de
somaj
• participantii la curs nu au mai beneficiat de finantare de la bugetul de stat
pentru activitati care fac obiectul programului in ultimii 2 ani
Valoarea alocatiei financiare nerambursabile este 60% din valoarea fiecarei
cheltuieli eligibile efectuate (exclusiv TVA)
Furnizorii de formare profesionalapot fi numai persoanele autorizate in
conditiile OG 129/2000 si HG 522/2003
Procedura de solicitare a acordului de principiu (Ordin 119/2003, Anexa,
paragraf 7)
1. Comerciantii depun o cerere tip (model in anexa 2) si o transmit la ANIMMC in
vederea obtinerii aprobarii de principiu a finantarii (model in anexa 3)
2. Cererea tip va fi insotita de urmatoarele documente
• Pentru beneficiarii eligibili societati comerciale
-copie a certificatului de inmatriculare
-certificat constatator emis de oficiul registrul comertului in care sase
mentioneze reprezentantii legali ai societatii si domeniile de activitate
-dovada numarului scriptic annual de persoane
-copii dupa declaratiile privind evidenta nominala a asiguratilor si a
obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat
-certificate privind indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor si taxelor
la bugetul de stat, bugetele locale, fondul asigurarilor de stat, de sanatate si
de somaj
-copie dupa buletinul de identitate al persoanei autorizate sa semneze cererea
tip
-impternicire pentru reprezentantul solicitantului care semneaza cererea tip
semnata si stampilata de reprezentantul legal
-lista tuturor documentelor care se depun
• Pentru beneficiarii eligibili persoane fizice sau asociatii familiale
-copie a autorizatiei de desfasurare a activitatii de catre persoana fizica sau
de infiintare si functionare a asociatiei familiale
-copie dupa certificatul de inmatriculare
-certificat fiscal
-copie dupa buletinul de identitate al persoanei care semneaza cererea tip
-lista tuturor documentelor depuse
Procedura de inregistrare, evaluare si selectie a beneficiarilor (Ordin
119/2003, Anexa, paragraf 8)
1. Cererea tip si documentele justificative se depun pana la 15.10 a anului
bugetar si se inregistreaza la UIP-ANIMMC in registrul special al programului
2. Solicitarile vor fi analizate in ordinea inregistrarilor, selectate si
aprobate in limita bugetului alocat
3. Procesul de evaluare a solicitarii se va finaliza in maximum 15 zile
calendaristice de la data inregistrarii cererii tip si documentelor
justificative
ATENTIE
1. ANIMMC are obligatia de a face publica data epuizarii bugetului alocat
2. in cazul in care cererea este respinsa deoarece comerciantii nu indeplinesc
conditiile de eligibilitate ei vor primi prin posta in maxim 15 zile
calendaristice de la data depunerii documentelor o scrisoare de instiintare a
respingerii cererii tip
Acordarea alocatiei financiare nerambursabile (Ordin 119/2003, Anexa,
paragraf 9)
1. beneficiarii eligibili vor transmite prin posta sau curier o cerere tip de
eliberare a alocatiei financiare pana la 15.11 a anului bugetar in curs (modelul
in anexa 4) insotita de urmatoarele documente
-notificare privind acordul de principiu pentru finantare in original
-formularul de decont (modelul in anexa 5)
-documentele care dovedesc autorizarea furnizorilor de formare profesionala
2. Alocatia financiara nerambursabila va fi acordata dupa efectuarea cursurilor
si a platii cheltuielilor eligibile
3. Virarea sumei se va face la trezoreria sectorului in a carei raza sunt luati
in evidenta sau isi au sediul in termen de 20 zile de la data inregistrarii
cererii tip de eliberare a alocatiei financiare
ATENTIE
Nu se accepta deconturi de cheltuieli prin efectuarea de plati compensatorii
intre partile contractante in cadrul activitatilor si cheltuielilor eligibile
ANIMMC are dreptul de a verifica la sediul beneficiarilor si furnizorilor
veridicitatea activitatilor si cheltuielilor. In cazul in care se gasesc
declaratii incomplete sau false alocatia financiara trebuie rambursata
Modificarea cererii de solicitare a alocatiei financiare nerambursabile (Ordin
119/2003, Anexa, paragraf 10)
In cazul in care au intervenit modificari la informatiile cuprinse in cererea
tip de accord de principiu pentru finantaresolicitantii sunt obligate sa
transmita prin posta sau curier cererea tip de renuntare totala/partiala a
finantarii (modelul la anexa 6)
ATENTIE
Comerciantii sunt obligati sa efectueze cursurile pentru care se acorda
finantare sis a depuna cererea de eliberare a alocatiei financiare
nerambursabile pana la data de 15.11.2003.
|
|
|
|
|
|
Ultimele discutii in forum

|
RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
|
|
Olimpia
4 Dec - 16:11
|
|
Claudia
13 Feb - 13:05
|
|
viorel55
26 Nov - 12:31
|
|
|
|
viorel55
19 Nov - 20:13
|
|
|
|
viorel55
21 Oct - 11:44
|
|
viorel55
13 Oct - 09:41
|
|
ungur diana
25 Oct - 15:22
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|